10/22/2008

Searchme : A new way to search

If you search for something in search engines , you will get links and some text in the links as results . Today I came across a very good search engine , which added a new dimension to web search . The service is Searchme , which lets you view the pages that are going to appear as results in a stack as shown in the figure .As you start typing, categories that relate to your query start to appear. Once you choose a category, you’ll see pictures of web pages that answer your search. You can review these pages quickly to find just the information you’re looking for, before you click them . This lets reduce you going to useless links thus by saving your time .It even lets you search for a particular word in a particular category .

As per John's blog , Searchme has been backed up by Sequoia Capital who earlier backed Yahoo and Google.A first view of the search engine reminds me of Iphone kind of interface . This website is a clear indication of how User Interfaces can be reinvented .

Searchme even has got a Toolbar , Browser extension like other search engines . They even got a widget so that you can place it on your website or blog .

Download Searchme Toolbar for Firefox .

For more tech News , Subscribe here or click here to get updates via email .

3 comments:

Nice new type of post from you.

Boise real estate

hồng sâm làm đẹp là một trong những loại thảo dược tự nhiên, có mặt ở rất nhiều quốc gia trên thế giới như Nhật Bản, Hàn Quốc, Hoa Kì... Trong các loại tác dụng làm đẹp của hồng sâm kể trên thì nhân sâm hàn quốc luôn được hàng triệu người trên khắp thế giới săn lùng và tìm kiếm bởi những giá trị tuyệt vời. Từ xưa đến nay những công dụng của loại nhân sâm này vẫn được mọi người lưu truyền và ứng dụng vào trong đời sống đặc biệt là chăm sóc sức khỏe của con người. Củ cách làm đẹp với nhân sâm chính là nhân sâm Hàn Quốc ở dạng tươi chưa qua sơ chế thành các sản phẩm. Củ nhân sâm Hàn Quốc có những vai trò và tác dụng vô cùng to lớn đối với con người.

cao đông trùng hạ thảo từ ngàn đời nay được mọi người xem là một loại thần dược trong việc chữa trị bách bệnh và bồi bổ cơ thể. Do đặc điểm sinh học của cao đông trùng hạ thảo Hàn Quốc vừa là động vật vừa là thực vật, vừa sống vào mùa đông vừa sống vào mùa hè nên đây là một loại dược liệu có công dụng cải lão hoàn đồng, phục hồi sức khỏe cực kỳ hiệu quả. Chính vì những công dụng tuyệt vời mà cao dong trung ha thao Han Quoc mang lại nên trong những năm gần đây rất nhiều người đã tìm hiểu và sử dụng cao dong trung ha thao với mục đích giữ gìn sức khỏe.

Post a Comment