9/15/2007

Happy Ganesh chaturthi




 Happy Ganesh Chaturthi to my readers . Have a nice day. 

For those who don't know about this God , Lemme introduce you .

Lord Ganesha , the son of one of the tri murthy's Lord Shiva is known for making you able to over ride your hurdles [Vignam's ] .So his name came out to be Vigneshwara . Hindu's pray this god before starting any work as it is believed that he lets your work to be done smoothly with out any hurdles . Lord vinayaka aka Ganesha aka Vigneswara is a fond lover of food and at this day once he ate that much that Moon laughed at him at his bulging stomach . Then he cursed moon that anyone who sees the moon  will face troubles . By this all people got frightened and prayed to Ganesha to change his mind.Lord Ganesha then changed his curse that no one should see the moon on this auspicious day or else they will face troubles . But it has been believed that if someone tells this story or reads this story seeing moon the curse wont have effect on them .The festival has been celebrated on the birthday of Lord Ganesh 

 

4 comments:

Nice story & the post...Happy Ganesh Chaturthi!

sâm tươi là một trong những loại thảo dược tự nhiên sam tuoi, có mặt ở rất nhiều quốc gia trên thế giới như Nhật Bản, Hàn Quốc, Hoa Kì... Trong các loại sâm tươi hàn quốc kể trên thì nhân sâm hàn quốc luôn sam tuoi han quoc được hàng triệu người trên khắp thế giới săn lùng và tìm kiếm bởi những giá trị tuyệt vời nhân sâm tươi. Từ xưa đến nay những công dụng của loại nhân sâm này vẫn được mọi người lưu truyền và ứng dụng vào trong đời sống đặc biệt là chăm sóc nhan sam tuoi sức khỏe của con người. Củ nhân sâm Hàn Quốc chính là nhân sâm Hàn Quốc ở dạng tươi chưa qua nhân sâm tươi hàn quốc sơ chế thành các sản phẩm. nhan sam tuoi han quoc có những vai trò và tác dụng vô cùng to lớn đối với con người.

Sử dụng nhân sâm tươi để ngâm rượu

Sử dụng nhân sâm để ngâm rượu đây là cách phổ biến và được sử dụng rất nhiều, cách này cũng khá đơn giản. Trong mỗi bữa ăn sử dụng một ly rượu nhân sâm giúp bạn có sức khỏe tốt và tăng cường sinh lý ở nam giới.
Nguồn: ** https://samyennhatminh.com/nhan-sam-tuoi-han-quoc

Post a Comment